iTaxi podsumowuje 2021 rok

02 lutego 2022

Miniony rok, pomimo trwającej pandemii nie przeszkodził iTaxi w umocnieniu pozycji lidera w sektorze przejazdów realizowanych dla klientów B2B – podpisując niemal tysiąc nowych umów firma podwoiła liczbę użytkowników z tego sektora. Firma w odpowiedzi na trendy udoskonaliła rozwiązania technologiczne sprzyjające wygodzie pasażerów, zrealizowała kilka akwizycji i rozszerzyła flotę o pojazdy niskoemisyjne. W 2022 iTaxi planuje dalszą rynkową ekspansję, rozwój aplikacji dla kierowców
i pasażerów, stałe powiększanie floty eko oraz wprowadzenie nowej usługi kurierskiej – iPaczka.

Konsekwentny rozwój

Izolacja społeczna, praca zdalna i znaczna redukcja spotkań biznesowych w offline nie są sprzymierzeńcami dla rozwoju usług taxi, jednak konsekwentne działania operacyjne i dostosowanie swoich usług do nowych wyzwań rynkowych pozwoliły iTaxi na realizację zakładanych celów biznesowych. W skonsolidowanym ujęciu uwzględniającym działania w obszarze B2B, B2C i akwizycje firma od stycznia do końca grudnia 2021 roku odnotowała wzrost o ponad 70%. Wiązało się to z ogólnym rozwojem organizacji i w efekcie powiększeniem zespołu o 29%.

Podążanie za eko klientami    

Firma iTaxi w ubiegłym roku realizowała swoją eko strategię inwestując w pojazdy niskoemisyjne, modyfikując kryteria preferowanych nowych kierowców, jak również przejmując firmę Green Taxi z Olsztyna, której większość floty to pojazdy niskoemisyjne. Ponadto flota przewoźnika powiększyła się o elektryczne modele – KIA EV6, Tesla 3, Audi e-Tron, a także Toyoty Mirai z napędem wodorowym, które w tym roku powinny zasilić flotę iTaxi. Będą to pierwsze w Polsce i jedne z pierwszych w Europie taksówki z takim napędem, co jest wyraźnym potwierdzeniem innowacyjności i realizacji obranego kierunku rozwoju.

Doskonalone zdajemy sobie sprawę z tego, że już dziś musimy myśleć perspektywicznie w kontekście prośrodowiskowym i wymieniać nasze pojazdy na niskoemisyjne. Takie podejście wpisuje się w naszą strategię zrównoważonego rozwoju w ramach której do końca tego roku takie auta wypełnią połowę floty firmy, a do 2025 aż 80% – mówi Jarosław Grabowski, CEO iTaxi.

Nowa aplikacja 5.0

W sektorze usług Mobility-as-a-Service coraz większe znaczenie mają rozwiązania ułatwiające korzystanie z usług poprzez aplikacje. iTaxi wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów w 2021 roku, opracowało nową aplikację w wersji 5.0, której głównym celem było, oprócz odświeżenia warstwy wizualnej, uproszczenie i skrócenie ścieżki zamawiania pojazdu. W efekcie wdrożonych rozwiązań użytkownik może zaledwie dwoma kliknięciami zamówić przejazd.    

Integracja aplikacja iTaxi z Petal Maps

Istotnym wydarzeniem minionego roku w życiu iTaxi była integracja własnej aplikacji z Petal Maps, czyli autorskimi mapami Huawei. Dzięki temu użytkownicy urządzeń Huawei z HMS będą mogli korzystać z map Petal i z jej poziomu zamawiać przejazdy iTaxi.

Rozwijanie rozwiązań technologicznych stało się niezbędnym elementem wzmacniania biznesu, dlatego współpraca iTaxi z Huawei poszła o krok dalej. Z końcem roku użytkownicy smartwatcha Huawei z serii Watch 3 mogą śledzić status swojego kursu z poziomu zegarka, bez konieczności używania telefonu. Te innowacyjne rozwiązania w pełni wpisują się w koncepcję MaaS, której celem jest urzeczywistnianie multi mobilności i odchodzenie od prywatnego transportu.

Przejazdy z ceną gwarantowaną

Jednym z elementów decydujących o tym, że pasażer wybierze konkretnego przewoźnika, jest cena.  Ustalona, stała stawka za kilometr nie może jednak zapewnić, że ostateczna opłata za kurs będzie równie oczywista, ponieważ zależeć może od wielu czynników w tym, chociażby jak duży jest ruch na drodze i jak duże są korki. Rozwiązaniem tego było wprowadzenie przez firmę przejazdów z ceną gwarantowaną, dzięki czemu cena za przejazd jest już znana w momencie zamawiania kursu i nie ulega zmianie. W całym 2021 roku udział tej usługi wynosił średnio aż 40%.

Usługa ta przeznaczona jest tylko dla użytkowników indywidualnych i kursów zamawianych w chwili obecnej przez aplikację. Niemniej jednak prace nad tą usługą trwają i będzie ona rozwijana o kolejne opcje i kanały zamawiania przejazdów. Między innymi dzięki tej usłudze spółka odnotowała także znaczące wzrosty w sektorze B2C.

Konsolidacja rynku

W 2021 roku iTaxi rozpoczęło proces ekspansji rynkowej poprzez akwizycje i podjęło strategiczną współpracę z Green Taxi – w efekcie tej synergii powstała największa w regionie korporacja taxi z flotą liczącą ponad 200 pojazdów. Wcześniej do iTaxi dołączyło także Miejskie Przedsiębiorstwo Taksówkowe z Warszawy oraz Wicar Taxi z Dolnego Śląska.  

Poprzedni rok był dla nas bardzo ważny i pokazał nam, że obrane kierunki rozwoju, podejmowane decyzje i działania były właściwe. Wdrażane rozwiązania organizacyjne i technologiczne były odpowiedzią na największe potrzeby naszych wszystkich klientów i zgodne z rodzącymi się nowymi standardami i trendami rynkowymi. Nie spoczywamy na laurach i nadal stawiamy sobie wysoko poprzeczkę, aby w 2022 roku ugruntować pozycję lidera w sektorze B2B i efektywnie wykorzystać duży potencjał naszej firmy. W planach mamy także kolejne fuzje i już teraz prowadzimy negocjacje z kilkunastoma podmiotami w całym kraju – mówi Jarosław Grabowski, CEO iTaxi.

iTaxi w ramach planów na 2022 rok zapowiada rozwój aplikacji Pasażera i Kierowcy, wdrożenie usługi iPaczki, rozwój floty eko, wdrożenie wirtualnego taksometru i kasy fiskalnej oraz kontynuowanie prac modernizacyjnych i unowocześniających centralę telefoniczną.

Udostępnij

Podobne artykuły